onsdag, oktober 10, 2018

Höst!

 Älskar när det är rea på vegetariska vårrullar på Lidl, 20 stycken små för under 20 spänn, enkelt att slänga ner i en stekpanna och under tiden hacka upp lite grönt att balansera måltiden med. 
 Har varit väldigt växlande av temperatur här i Tierp, vissa mornar är det kallt som i ett Isbjörns arsel och en del mornar håller över 15 grader.
 Lönnarna utanför mitt hus håller färgen då marken är lite blek av frost.
 Lyktstolpe utanför Möbeln i Tierp under ombyggnationen.
 Inte nog med lampskärmar så har vi fått trasmattor på gångvägen till stationen.
 Vi har fått en fåtölj modell stor vid Möbeln, har redan sett par av ungdomar sitta i den och hångla, Tierp kommer att växa.
 Och på jobbet har vi kört lite pulkor i alla möjliga färger men framförallt rosa pga #fuckcancer
 För en vecka sedan var det International Street Food market på Vaksalatorg, kul att gå runt och se vad de hade att bjucka på.
 Gott om godis!
 Snygga stånd de ställde upp med.
 Hittade lite Tonic på gamla Wessels/B&W/Coop Boländerna.
 Vet nu hur de kan leverera min värmepellets så snyggt som de gör då de var här i helgen för att leverera den pellets som jag beställde för snart en månad sen med en leveranstid på 4-10 arbetsdagar.
 Snyggt uppställt och nu är nästan hälften nerburet i källaren och pannan igång och ger mig gott om hett varmvatten.
 Fick besök av min mor och styvfar i söndags då jag fyllde år och dagen efter var det dags för Distings marknad på Vaksalatorg.
 Jag går dit för att köpa lite marknadskorv och ibland lite kryddor.
Passar på att njuta av att se att min gamla högstadieskola fortfarande står kvar, nu när Gottsundaskolan brunnit ner. Ha en fin höst allesammans. <3 p="">

Inga kommentarer: