torsdag, oktober 29, 2020

Har tre olika sorters chili som fortsätter att ge frukt och jag lägger dem i fönstret så att de torkar snabbt, sen kan man smula ner så mycket man vill i grytor och såser.
Köpte en Caesarsallad på Lidl med Superkort datum, ordinarie pris över 46 spänn, passade på att köpa falafelsallad för samma pris, nyttigt, gott och billigt. 
Så har vi varit under nollan för första gången i höst, ännu så länge bara -1.5 grader, drog då på elementen för att ett par dagar senare ha nästan 10 grader och fick då svinvarmt inne.
Julskyltningen är uppe på Petterssons El i Tierp.
En fin gammal Volvo PV med gangsterkeps och vita däcksidor parkerad utanför Lidl.
Var in till Jula i Gränbystaden för att köpa en underhållsladdare till bilen då jag nu ställt av den över vintern, den var prissänkt från 299 till 199, så då fanns det pengar över till lite chokladtäckta juleskumshjärtan och en påse med 20 kokosbollar som jag bjöd på till alla på jobbet.
På vägen hem stannade jag till i Vendel för att plocka lite svamp, tog en kvart för att fylla en påse med både vanliga stora gula och trattisar.
Härligt när man vaknar upp och två blommor på samma hibiskus som nyligen släppte sina knoppar pga ohyra.
I en gränd i Uppsala finns detta källarfönster och tittar man lite närmre så är det några som driver verksamhet där.
Ett musbageri, Alvar & Saga´s Konditori & Bageri, bara runt hörnet från Günters hovkonditori.
Hade lite bonuspengar på Jula som höll på att gå ut, så jag beställde på deras websida lite vintersaker som min fru kan behöva när hon kommer hit, när det nu blir.
Ser att en timer går fel, men det är fixat nu, en underbar känsla att se sitt hem när man måste åka till jobbet. I helgen ska ställningen ner och poolen tömmas på resten av vattnet och tas in.
Rea på potatisgratäng och pulled porc på Hemköp, satan så gott, räckte till middag och tre matlådor.
 

Inga kommentarer: