torsdag, oktober 08, 2020

Migrationsverkets kvarn mal långsamt.

Jag brukar ta mig en promenad förbi Lidl ibland och ibland tar jag bilen för att kasta lite sopor och lämna in lite pant, jag kollar då alltid efter nedsatta varor och de har en del med kort datum som de sänkt med 30% men ibland har de varor med superkort datum och då betalar man runt 30%, 15 spänn för en matig sallad som kostat runt 45 spänn.
Sallad, pastasallad, bönmixsallad, kyckling med vinägrett, bestick och servett för 15 spänn klart värt, supergott.
En hibiskus blommar, har den senaste tiden haft minst en blomma i veckan och min fallskärmsblomma blommar för fullt, har sprayat alla blommor mot den ohyra som kom när jag tog in alla växter från uterummet.
Mina tre olika chiliplantor ger lite frukt då och då, här en som jag frösådde i våras av frön från chili jag köpte i Thailand i mars.
Tog en gnagare under diskbänken, den har gäckat mig en längre tid men till slut fick den bita i gräset, hade laddat fällan med lite kokt rödbetsskal.
Nu är dagisets prylbod färdig med nya dörrar och ny belysning och allt.
Yoda har börjat prata mycket när jag kommer hem och så står hon alltid och väntar på mig direkt innanför ytterdörren.
Wollerts ringde mig i förra veckan och undrade om jag behövde eldningspellets och det behövde jag, de sa att de hade en kampanj fram till och med onsdagen då jag fyller år så jag klippte till på tre pall och sparade då in 750 spänn, fick dem levererade på födelsedagen.
Magiskt ljus nu på mornarna. Min fru fick ett samtal från ambassaden och hade fått avslag på ansökan om att komma hit och jobba i två år pga att de ville ha in mer fakta från mig och idag fick jag brev från dem där de vill ha min chefs namnteckning på ett anställningsavtal samt lite lönespecifikationer så i morgon fixar jag de papperna och lägger på lådan.
Kommer inte att klippa mig eller raka mig förrän vi har ett slutgiltigt svar på ansökan, börjar se ut som ett monster nu. Ha det gott, puss och kram.
 

Inga kommentarer: