torsdag, december 03, 2020

Fortfarande inget svar från Migrationsverket.

Såhär års är man alltid uppe före solen, men om tre veckor vänder det och blir ljusare, vad som skulle trösta är att Migrationsverket gör sitt jobb. Efter sex månader kan man begära ett beslut, vilket jag gjorde, då svarade de med att begära in nya löneuppgifter, uppgifter de hade sedan tidigare, och de hade redan godkänt två 90-dagars visum, så detta var enbart för att söka tid, jag har två månader efter begärt beslut inte fått svar, OBS de har en månad på sig att ge ett beslut, jävla slapparselen! :(


Har lagt mig till med ett sk slutspelsskägg, kommer inte att klippa det förrän Migrationsverket drar tummen ur röven!
Ja det är ju inte överfullt på tåget, varken till eller från jobbet, det är bara att koppla upp sig på det fria nätverket och spara på sin datatrafik. 

Lever billigt i väntan på att min fru ska komma hit. Köper luncher med Superkort datum på Lidl. Vad de än kostat så kostar det nu 5 spänn!
Yoda som aldrig vill bli bra på bild, njuter av värmen i vardagsrummet och står alltid med nyllet i dörren då jag kommer hem.

Några av mina Hibiskusar har visat sig från sina fina sidor och blommat på efter lössangreppen.
Mina chiliplantor och även citrusväxter har klarat sig trots att de står i samma rum.
En ny butik dyker upp vid Katalin vid stationen, ska bli kula att se vad de har att erbjuda och vem som lägger ner om en vecka för att ge plats för denna butik.
Stora torget eller kärlekens torg som det kallas efter att Sveriges Radio sände Musikhjälpen därifrån.
Radison vid Uppsala resecentrum har åter igen satt upp sin gran, snygg men lite stereotyp.
Här i Tierp har det kommit riktig frost och minusgrader, var nere runt -4 grader.
Årets Beaujolais Nouveau var en överraskning, det hade en lite mer anonym smak än tidigare år och tappade eftersmaken ganska direkt och hade ingen smak av alkohol, trots sina 13%.
Grannen har skaffat belysning till sin flaggstång, så det är ju trevligt när man går till jobbet på mornarna.
 

Inga kommentarer: