lördag, december 19, 2020

Ja inte fan är det någon som jobbar inom staten!

 

I fredags så bjöd min gamla chef och hans fru på lite jultårta till oss som fortfarande jobbar kvar, de kommer in och pratar trots att de tillhör riskgruppen 60+
Gjorde så gott jag kunde och vann gruppen men vi kom sist även här, vi ledde darten men när vi skulle gå ut på slutet så låste det sig för oss alla.
Jag tog 11, 12 och 13 i rad och Nicke tog 14 och 15 och när vi skulle gå ut på trippel 20 så var det som att det var ett magnetfält som styrde bort pilarna i över 100 kast.
Måndagen den sista innan jul och vi får lite glögg till frukostfikat, om en dryg vecka är fabriken stängd och veckan efter är det bara jag och en till som jobbar.
En ny butik som etablerar sig i centrala Tierp, det är man ju inte van vid.
Men detta vänjer man sig gärna med i slutet av året, kunder och leverantörer som skicka oss choklad som vi måste moffa i oss :D
Någon i Tierp som firar jul i sin bil.
Pga att migrationsverket inte gör sitt jobb så har jag låtit skägget växa och kommer inte att klippa det före jul. Har nu fått veta att idioterna i regeringen inte kommer att släppa in min fru innan april eller senare nästa år, vem ska jag behöva döda?
Dö tomtejävel, dö! #tomtenärfartillallabarnen

Inga kommentarer: