söndag, april 11, 2021

Livet!

 

Hade tydligen slut på klyftpotatis men det gick bra med lite extra grönsaker istället.
En av få måltider som inte innehåller ris en fet oxstek med extra mycket fett.
Annars är det mest frun som står i köket, hon älskar att få laga till mat och skära upp grönsaker.
Så fort hon får lite tid över så åker virknålen fram och på mindre än en vecka har ett nytt plagg gjorts.
Annars gosas det mest med Yoda som älskar att ha sin matte på plats och de sover ofta tillsammans i soffan och låter mig få sitta på kanten.
Ris, soppa och omelett med stark sås och lite gurka, en perfekt middag som står klar så fort man duschat efter en arbetsdag.
Fredag och internationella gin och tonic dagen, så gin och tonic till middagsdryck som i övrigt var ris med broccoli och kyckling med bambuskott och stark sås.
Min Aronicus slog ut och vissnade på en dag.
Drömteamet. Min underbara hustru har fortfarande inte lyckats vända på dygnet men Yoda håller ett vakande öga över henne, hon har blivit extra tillgiven nu på äldre dar.
Min virkande fru fick prova min Svampbob fyrkantmössa och blev så glad, jag tipsade henne om att virka en likadan.
Min röda El Capitolio slog ut och blommade i fyra dagar, den är så otroligt vacker och jag blir så glad i hela kroppen när den blommar.
Älsklingen på väg till Lidl i kylan, hon trivs inte direkt i kylan, vill helst inte gå ut när det är kallt.
Yoda vakar hos matte, efter åtta är jag den enda som ser på TV, resten av familjen sover.

Inga kommentarer: