lördag, april 17, 2021

Snart i systemet.

 

Vårvärmen har kommit och nu blommar det i hela trädgården, Sitala är överlycklig av de fina blommorna.
Dagens frukost vid åtta på morgonen, lite chilistark kyckling med omelettsoppa och som alltid ris.
Fredagsdrajjan med en skiva gurka.
Fredagsmiddag färdig innan jag hunnit hem och duscha.
En blomsterskål för att fira att det är det Thailändska nyåret, Songkran, som man inte kan fira som man brukar pga pandemin.
Enligt traditionen så tvättar man sina föräldrars fötter, men då min frus föräldrar inte lever längre så tvättade hon min fötter när jag kom hem.
Min El Capitolio Sport blommade i en dryg dag innan den vissnade, men det är fler knoppar på gång.
Fick kycklingbiffar/kakor med någon slags inläggning till middag.
Den gamla Arionicusen blommar på som alltid.
Min Cato som jag fick butiksdriven förra året blommar vidare i år med.
I måndags fick min fru pulsa i snön på vägen in till Uppsala för att skriva in sig på Skatteverket.
Lycklig att fått skriva in sig i det svenska systemet och på väg hem med Upptåget.
Och äntligen fick hon känna på och se snö.

Inga kommentarer: