onsdag, april 28, 2021

Det är en kall vår men snart är aprilvädret över.

 

På vägen hem idag så passade jag på att slinka in på Påvel snickares gränd för att titta på de nya målningarna av Pelle och Maja som är på väg att färdigställas.
Undrar vem denna superhjälte är som vakar över Uppsala?
Min röda El Capitolio blommar igen, tyvärr bara i ett par dagar, men så vacker.
Att komma hem till min underbara fru och ta en snabb dusch för att sedan sätta sig vid ett dukat bord med minst två rätter.
Och hustrun virkar för glatta livet, vad det kallas när det är klart vet jag inte.
Min orangea El capitolio sport blommar igen, otroligt vacker.
Nicke på jobbet har fixat nya glas till min fru och mig, samt glasdisplayer som man kan ha ett värmeljus bakom, frun blev överlycklig och vägrar nu att dricka ur något annat glas.
Och så kom det lite mer aprilväder med snö, frun håller sig inomhus så länge det finns snö och är kallt.
En tur till Stockholm förra helgen för att se på körsbärsblommorna i Kungsträdgården var ju ett måste.
Och ett besök på Koh Pangang för en finare lunch tyckte jag att vi var värda och jävlar vad trevligt det var, personalen var supertrevlig och maten kanongod.
Som tam till henne och friterad kyckling till mig, cider till henne och en stor öl till mig, sallad innan maten och en stor skål ris, inget de tog betalt för och notan slutade på 395 så jag fick lägga på 55 spänn i uppskattning.
En lycklig fru som får åka i den läskiga rulltrappan som hon alltid försiktigt kliver ombord på.
Lite graffitti på vägen.
    
Superlycklig att få åka in till storstan.
Ytterligare en El capitolio som blommar, det går bra nu.

Inga kommentarer: