lördag, oktober 09, 2021

Höst var det här.

Så var gamla Bettan tömd och överlåten som reservdelsbil. Däcken slitna, lysena behövde poleras till glasklart, oljan läckte och nästan 18000 mil gjorda och rosten började smyga sig på. Topplocket har gått och generatorn har skurit, så 30 000 kronor att lägga på upprustning får gå till en nyare bil.
I måndags var det ju kanelbullens dag och jag var ledig och hade målat klart huset och rivit ställningen och hade inget roligt att göra, så jag slängde ihop en deg, första gången på 15 år.
Min fru kom hem och fortsatte att rensa svamp och prata med sina kompisar i Thailand via nätet.
41 riktigt goda kanelbullar blev det och den kanelbulle vi köpte på Lidl som vanligtvis går ner fick jag tillbaka med orden att den inte var lika god som de jag gjort.
Det börjar bli fint vid resecentrum i Uppsala, förutom att de tvättar och slipar plattorna så har de bytt ut konsten på väggarna.
Min Sylvia Goodman blommade för första gången och så otroligt vacker den var.
Det finns någon som i över 5 år har delat ut skivor i kassar i Svartbäcken, denna gång fanns det med skivor som var inköpta på B&W för 9.90.
Min Adonicus Apricot blommar igen och flera andra hibiskusar är på väg att slå ut.
Stora torget under oktober betyder rosa band runt om och en påminnelse om bröstcancer.
Första fredagsölen på länge då jobbarkompisen varit ute och gått en del och inte kunnat slappna av och dricka öl.
Var med i en marknadsundersökning och fick ihop så många poäng att jag kunde lösa in dem till en Trisslott, vann 30 spänn och löste in en ny lott och vann 90 spänn.
Tog en tur ut i skogen och hittade en liten groda.
Men det vi egentligen var ute efter var svamp och det hittade vi på mindre än en timme, men fick minst 50 myggbett samtidigt.
 

Inga kommentarer: