onsdag, oktober 20, 2021

Varmt ena dagen, kallt den andra och sen varmt igen.

Nu har vi plockat svamp färdigt för i år, vi har både torkat, stekt och frusit in samt ätit kantareller och trattisar sedan i somras.
Min Sylvia Goodman blommade igen, fantastiskt vacker och den stod sig i två dagar.
Så har Tierp fått sin tredje sushirestaurang.
Fjäderhibiskusen blommade äntligen, det var länge sedan den gjorde det.
El Capitolio Orange blommar om och om igen.
Kommer hem och hittar 17 nya växter i badrummet, frågade frun var de kom ifrån och hon svarade att hon tagit Ingrids skräp, vilket betyder att hon hämtat från grannens kompost.
Gamla ICA-butiken har slagit igen och plockat ner alla skyltar så nu måste man nästan ha bil för att hämta ut paket, som den TV-box jag ska hämta i helgen då jag går över från antenn till fiber hos boxer.
Forumtorget har fått lite ny höstfägring.
Köpte lite reavaror på Lidl, tio för den stora och fem för den lilla och även en femma för ett långrör med såpbubblor.
De hade även en gräsklippare som går på el, frågade frun om hon ville ha den och det ville hon då hon tycker att den bensindrivna är för tung att hålla reda på.
Lycklig fru provar att klippa lite gräs innan vi åkte iväg för att lämna lite saker till några vänner i Mehedeby.
Tänkte såga upp lite ved när jag kom hem, men sågen låg inte i hallen som den gjorde en timme tidigare. Min fru skriker till och det kommer ut en man från vardagsrummet, med min ryggsäck på ryggen och tre svärd i ena handen. Jag lyckades övertala honom om att lämna tillbaka allt och tog ett snack med honom efteråt, han var mycket ångerfull och berättade att han gick på droger.
Var förbi Flitiga händer och köpte ett par termobyxor och en regntät jacka till frun för sammanlagt 100 spänn.
 

Inga kommentarer: