måndag, oktober 31, 2022

Nu fimpar vi oktober och ger oss in i november!

Hösten till trots så fortsätter min Psyche att blomma, har tagit flera skott av den och den blommar minst en gång iveckan.
När de 4 närmaste Byggmaxställena och Granngården inte kunde leverera pellet fick Wollerts fram pellets på 6 dagar, en dag innan jag haft i den sista säcken, bra timing.
Halloween har kommit till knappen i Uppsala. Men om ett par dagar startar Allt ljus på Uppsala.
Hittade denna pampiga rabatt i Tierp vid den högsta huset i köpingen.
Och så i helgen så fick jag äntligen uppträda som död militär ute på ön i Furuvik, först ska vi sminka oss och denna gång fick jag göra det helt själv. Här med mina grannar mittemot.
De jobbar inomhus och i leksaksmakarens hus, så de har ljusa färger.
Jag jobbar som död militär i skogen och ska knappt synas och ge våra gäster en sk jump scare någon meter ifrån gästerna.
Alla är inte lika vackra som jag, en del har det verkligen gått ut för.
Det tar en knapp timme med lite vana att sminka sig och få på latexmasken, sen är det bara att vänta på att skrämma skiten ur folk.
En kompis som jag inte vet vad han heter eller hur han ser ut i det verkliga livet, vi ses ju bara med masken på.
Sådärja, så ska det se ut, nu hoppas jag på att värmen håller i sig .
Min Psyche fortsätter att blomma, man ser knappt knoppen och ett par dagar senare så går den i blom och dagen efter så vissnar den. Ha det så gott vänner.
 

Inga kommentarer: