söndag, oktober 09, 2022

Varit på utbildning.

Träffade på Peter Siepen härom fredagen, jag frågade om jag fick ta en bild och han sa, Javisst och berömde mig direkt för mina Lidlskor, vi snackade lite kort och önskade varandra en trevlig helg.
I Uppsala är rivningen av Sivia i full gång, Petter Stordalen ska bygga ett nytt fräscht hotell med takbar och pool, jag går förbi så gott som varje vardag och kollar utvecklingen.
Mina hibiskusar fortsätter att blomma och jag har tagit massor av sticklingar av dem och så gott som ett par gånger i veckan är det någon som blommar.
Har lyckats gå ner lite i vikt, just nu pendlar jag mellan drygt 73 och 75 kilo, skulle vara kul att komma ner till 70.
Systembolaget i Tierp har ett bord med display över miljöpåverkan av deras produkter, bra där.
Hur var det nu med demens? Det har jag glömt och tydligen kan man inte lite på kvällspressen heller.
I tisdags var jag in till Gävle och besökte Drottning Blankas gymnasiet för att få lära mig hur man sminkar sig, tonåringarna visade men jag fick applicera det mesta själv.
Tycker att jag gjorde ett bra jobb, tid för utbildning var 3 timmar, jag var klar och avsminkad efter 2.
Andra gången jag ser Idolbussen i Uppsala, har fått förklarat att det är bussbrist och att man därför hyrt in denna.
I fredags fyllde jag 58 år och då vi oftast går till Latitude-59 för att ha AW så kom ägaren fram och grattade och frågade om vi hade bråttom hem. Vi sa nej, då dukade han fram för lite födelsedagsburgare.
Yoda byter favoritplats lite då och då, tidigare var det i hörnet vid toaletten, nu ör det i skåpet bakom mat och vattenskålarna, hon kan ligga där i timmar.
Igår var jag på en utbildning som var en repetition av en som jag gjort på nätet, på vägen i i utbildningssalen kom denna snubbe förbi för att kolla vad vi gjorde.
Kul att träffa nya vänner, trots att de flesta bor i Gävle, men vi hade en givande dag.
Vi välkomnades med röd matta och ballonger samt applåder, vem vill inte komma till jobbet varje dag så?
Söndag och en köldknäpp, men men, det är bara att bita ihop och klä sig varmt.
Frost och klarblå himmel på väg till Furuvik för lite mer utbildning och tid att lära känna parken jag ska jobba i några kvällar med att skrämma folk.
Vi skulle haft utbildning fram till 17.00 men var klara redan före 15.00, men det gjorde ingenting, vi får betalt för full tid ändå.
 

Inga kommentarer: