fredag, december 15, 2023

Oj vad det har gått tid som jag inte haft.

Kantarelldrottningen, som jag kallar henne, jag släpper henne i skogen vid 9 på morgonen och hämtar henne vid 3 på eftermiddagen och sen sitter hon och rensar halva natten.
Slutet av september men fortfarande så varmt att man kan sitta ute i solen efter ett bad i hot tuben.
Mer kantareller och lite lingon, men nu har trattisarna börjat komma också.
Min Swan lake har blommat som bara den, men den har nu så gott som dött, inga andra hibiskusar runt om den har dött, de får lika mycket näring, jord och vatten och ljus, men den gav bara upp efter en sommar full av blommor.
Har nu gjutit färdigt fundamentet till järntrappen som ska gå ner till nedre delen av trädgården, sen ska trappen ner till källaren fixas.
Psyche och Swan lake blommar samtidigt.
4e oktober, då är det kanelbullens dag och då bakar jag, det är sedan gammalt, kan bara minnas att jag fick högst 5 själv.
Här en ny laddning med bullpapper och knyten iställer för snurror.
4e oktober och varmt nog för ett långt bad med en kall öl.
Kantarelldrottningen har varit i farten igen.
Vi var på kurs i Furuviksparken. Inför Horror nights under Halloween.
Sylvia Goodman har blommat några gånger men inte alls som Psyche och Swan lake.
Och ännu mer svamp, oftast över 10 kilo per dag.
Dock sitter hon halva nätterna och rensar svampen, sen pluggar hon innan och sover knappt, men fått tag på en ny uppköpare och har nu sålt över 150 kilo.
Varje år strax efter min födelsedag så kommer marknaden till Tierp på torsdagen, mycket att titta på men lite att köpa.
Efter utbildningen så fick vi chansen att se dagspersonalen in action, alltid kul att se det vi missar när vi jobbar.
Sitala träffade många nya vänner, och jag lika så.
Första leveransen av reklam, mitt nya extraknäck, dåligt betalt men bra motion och man har någonting att göra på helgerna, även om det blir långa dagar, ibland över 12 timmar för att hinna med.
Delar ut i hela Örbyhus och hela Tierp helt själv, lite för mycket att hinna med på 3 dagar.
En liten sändning som ska till Örbyhus. Det tar en hel dag när man väl lärt sig vilka som ska ha reklam och var lådorna står, koder, mm.
 

Inga kommentarer: