onsdag, juli 02, 2008

Sommartider hej hej...


Så var det snart dags för semester...3 dagar kvar att slava. Har redan börjat att otåligt packa och stuva om inför sommarens semesterresa till Frankrike. Kollat in att alla saker fungerar så att man inte står där 200 mil hemifrån och saknar en tält pinne.

Miss G och jag var förkläden åt hennes son och hans nya flickvän i helgen, då vi var på kryss med Cinderella. Jag tog min väska på drygt 25 Kg på ryggen och gick från Stockholm C till Fåfängan, var lite trött i benen när jag kom fram. Men efter att ha suttit i solen i 1 1/2 timma så var jag pigg igen, lagom till att mitt ressällskap dök upp. Som vanligt så drack vi mycket av guds goda röda nektar, och åt massor av gott av det som serverades på buffén.

Miss G skjutsade snällt ner mig till centralen på söndagen och väl hemma i lilla Tierp så var det vila och rekreation som gällde. Städa, diska, tvätta och sen benen i vädret och TV som sällskap.

Annars så har det mest varit trädgårds skötsel och upp snyggning av trädgårds detaljer som varit på agendan.

Ni får ha det så skönt i hängmattan eller på kafé stolen eller var ni nu befinner er, hur som helst, puss och kram och ta hand om er i sommar värmen.

M

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag blev rädd när jag bestämde mig för att besöka din blogg och det stod low disk space... :) Blir inte Miss G svartsjuk på alla dina brudar på Nylleboken?

/Maria V - på nämnda nyllebok.

Maxivendel sa...

Nja de flesta av dem finns ju inte i landet och dessutom så träffades ju Miss G och jag på Fejjan. Vi har pratat om det och hon är medveten om att jag är den monogama typen som gärna flirtar men inte går längre. Huvudsaken att alla mår bra och får någon att prata med när de behöver det.

Hur går det själv med den nya kärleken? Läste lite på din blogg för ett tag sedan och det verkade ju lovande ;-)

Ha det så gott Maria, puss och kram