söndag, maj 01, 2011

Sköna Maj välkommen...

Så går vi in i den sista av vårmånaderna och det har gått fort, rent metrologiskt så är det ju sommar redan. Blommorna blommar för fullt och ett hav av Scilla breder ut sig i trädgården, Påsk och Pingstliljorna blommar överallt och jag gräver upp lökarna för att flytta dem från ställen de inte ska växa på till bättre lägen.

I veckan har jag jobbat uteslutande för Clas Ohlson och fick iväg allt en kvart innan jag slutade för veckan. Nästa vecka kommer att gå lite i samma fotspår dock med lite andra roligare inslag. Det har varit en byggfirma på jobbet och tagit mått för den nya fabriken, spännande.

Miss G har haft en första visning av sin lägenhet och i eftermiddag och i morgon kväll har hon ytterligare visningar, om det går bra så blir det till att packa ihop saker i lådor och sen påbörja flytten till Globen. Där skall en vägg med skjutdörr byggas samt någon typ av barkök.

Igår var det Valborg och vi tog det lugnt hemma i Tierp, följde dock en del Twittervänner via nätet och slapp gå ut och frysa med en massa fulla ungdomar. Var inte ens ut och kollade på¨vårkasarna på kvällen utan bänkade mig vid datorn och teven.

Hoppas att ni njuter av vädret och får saker gjorda ute i trädgårdar och på balkonger, själv har jag jordbrukat och sått fröer till allt möjligt, dill, persilja, sallad m.m.

Ha de gott å lev å må
M

Inga kommentarer: