söndag, juni 26, 2011

Midsommar är över

Skicklig parkering, på en sten mellan två träd. Märket i trädet 2 meter upp visar att bilen flugit upp, vridit sig och sedan fallit ner på stenen.

På jobbet har gubbarna nu fyllt marken med cellplast och armering och de kommer nu i veckan att gjuta plattan. Vi har fått tak-stolar m.m. levererat och om två veckor ska fabriken vara klar, ja på utsidan då, sen återstår mycket jobb invändigt för att kunna flytta på maskiner o.dyl.

I torsdags tog jag bilen till Stockholm för att hjälpa Miss G med att flytta lite saker till hennes evakueringslägenhet. Trots 12 flytt kartonger så var vi tvungna att köpa till 5 till och 10 sopsäckar.

Midsommaraftonen tillbringade vi ute på Grinda med mat och dryck och lite sol. Två timmar med båt dit och lika lång tid hem var precis lagom långt.

Lördagen fylldes av packning av allt och flytt till Fredhäll och sen hem till Gubbängen för mer packning av saker som ska magasineras.

Söndagen bjöd på tidig frukost, rensade förrådet och sen iväg till tippen med ett fullt lass av gamla leksaker, färgburkar m.m. och efter det till Clas Ohlson, där vi hängde på låset vid 11. Skruvade ner alla lampor, vindskydden på balkongen och hatthyllan, ner med allt i lådor och tömde kökets alla lådor för att sedan ta Miss G till Fredhäll med allt. När allt var avlastat och inplockat bjöd hon på pizzalunch på Fredhälls källare. Lite sunkigt ställe men jesus vicka pizzor, stora och med äkta jättemusslor i skal till min Quatro. Därefter hem till Tierp med ett litet stopp i min svampskog för att se om det kommit några kantareller, höll inte på att hitta till mitt ställe då de gjort om parkeringen jag brukar stå på. De har rivit min säkra plats så nu blir det till att plocka någon annan stans :-(

Jaja, hoppas att ni har en bra sommar.
M

Inga kommentarer: