torsdag, mars 01, 2012

Thailand here I come.

Sådärja, nu är vi då äntligen på väg till värmen i Thailand. Ska bli kul att träffa Nick och hans fru So, de är nygifta och anländer till Koh Chang samma dag som vi.

I veckan har vi fått tre nya medarbetare på jobbet och det kan ju behövas nu när inte jag är där :D En tjej och två killar som ska hjälpa till att packa, rensa och hjälpa till med allt möjligt.

I söndags var jag och hämtade Yoda hos Miss G, hon sa inte ett pip på hela vägen hem och väl hemma så tryckte hon sig mot mig hela tiden. I går tog jag med henne till jobbet, hon pep hela vägen in till Uppsala. Väl framme på jobbet så släppte jag ut henne i villan, men när vi kom in på 10-fikat så låg hon kvar inne i transportburen, på lunchen hade hon förflyttat sig till under ett skrivbord för att lite senare gömma sig i en pappkartong i skrubben.

Efter jobbet så åkte Nicke och jag till Media Markt, där jag köpte en videokamera för undervattensfilmning. Det var sista exet så jag fick 8Gb minne på köpet. Väl hemma hos Nicke så öppnade vi buren och Yoda traskade runt i lägenheten och nosade och tittade på allt, hon verkade trivas, ska bli kul att se hur det går när de andra katterna kommer hem som är på besök hos Nickes fd svägerska.

Jag sitter just nu vid ringen på T-centralen i Stockholm och väntar på Miss G, jag hade ingen lust att sitta hemma så jag vart en dryg timma tidig till vårt möte, men om en halvtimma är hon nog här och vi kan ta Arlanda Express ut till Arlanda.

Ska försöka att hålla er uppdaterade när jag kommer över lite wifi i Thailand, tror inte jag hinner skriva så mycket under flygbytet i Beijing i morgon förmiddag, dessutom sover ju ni då :D

Ha det så gott i vårsolen och njut av fågelsången om mornarna.
M

Inga kommentarer: