torsdag, augusti 02, 2012

Det pågår tydligen ett Olympiskt spel i London.

 I torsdags fortsatte jag med att snickra på altanen, plockade drygt tre kilo kantareller och tog hand om lite disk, tvätt och städning för att på fredagen bli uppringd av Mr X som ville bli bjuden på lunch med kantarellerna jag nyss hämtat i skogen. Miss G skulle också komma men först en timma senare, även hon ville ha en kantarelltoast
 Miss G och jag fortsatte sedan helgen med att äta ute på altanen och såg sedan lite av de där lekarna på TV, men mest såg vi på film och surfade runt lite på nätet.
 Jag satte lilla planteringsspaden i rabatten på baksidan, där var mest sten men efter en kvarts grävande  fick jag till ett hål stort nog för min nyköpta Klematis från Lidl för 50 spänn. I måndags började jag jobba i Uppsala igen och alla maskiner var lite griniga att få igång men går nu för fulla muggar. Efter jobbet köpte jag en ny grästrimmer som går på nätel, då alla batteridrivna gett upp och bensinaren låter och går illa. Jädrar i min låda vad den gick bra, nu fint i trädgården.
Nu har det gått fyra arbetsdagar och det är dags att fira helgen i Stockholm med Miss G och lite Zorbing, bilder på det kommer efter helgen, kanske hinner vi även se lite av årets Pride, dock har de flyttat tillbaka till Tantolunden och tar nu entreé.

Ha det gött och njut nu av de röda kräftorna som nu kan inhandlas ute i butikerna.
M

Inga kommentarer: