söndag, augusti 26, 2012

Sista helgen av sommaren

I veckan som gått har COOP vid Uppsala resecentrum haft invigning av den nya butiken och givetvis skulle det vara rabatt på en del saker, som bakpotatis och avokado för en spänn styck. De var fullt med folk och gott om provsmakning av lite godsaker, fick med mig lite falukorv (en ring på800gram) för en tia, en liter grädde för en tia och en liter drick yoghurt för tian
 Men man kan ju inte leva på mat bara från COOP så jag tog svängen förbi Lidl i Tierp och hittade dessa små potatisskivor med namnet Inferno och nog fan var de starka alltid, perfekta med en back/platta öl för man blir rejält törstig av att äta dem och goda var de och billiga 9.95 för 200 gram, var tvungen att i helgen köpa loss ett gäng påsar och lägga i skafferiet.
 I fredags tog jag bilen till jobbet för att låna lite saker från vår rörmokare och han hade plockat ihop lite saker som han tyckte att jag behövde ha för att få det nya systemet att fungera, passade på att ta med lite ved hem, som vi specialimporterat från Taiwan, i form av pallvirke.
 Lördagen spenderades med att dra åt kopplingar och rör och efter 6 timmar så var jag då äntligen klar att tappa ur systemet på vatten, koppla ihop allt och fylla på vatten. Sen tog det ett par timmar att lufta alla element i hela huset, gå ner i källaren och fylla på mer vatten, lufta, fylla på osv. Men nu fungerar allt som det ska, elementen är ställda på snålvärme så att jag kan se att det fungerar.
 Tog en kort sväng ner i trädgården för att vattna i växthuset och passade på att rycka lite ogräs och äta lite krusbär och njuta av min perenna luktärt som jag funderar på att flytta någon annanstans.
Såg då att den lilla rönnen jag inte haft hjärta att ta den fått röda bär redan nu i augusti, så var hösten redan här och någon sommar vart det ju aldrig riktigt, ja det var ju naturligtvis strålande sol igår och idag då jag vistades i källaren. Näe nu får ni slösa er tid någon annanstans för jag håller på att fixa matlådor till veckan.

Ha det gött i sensommarkvällen
M

Inga kommentarer: