söndag, augusti 05, 2012

Stockholm Pride 2012

Hallå hallå!
I fredags efter en hel veckas jobb så begav jag mig till storstan för att Miss G och jag skulle prova på Zorbing. Men detta skulle ju ske framåt kvällningen, så vi gick och handlade och sen gick vi in till Slussen för att bevittna årets Pridefestival.
 Det var trångt och svårt att se och komma åt att fotografera och vi fick vänta länge innan tåget kom, dock hade vi hela tiden musik från gänget på andra sidan, de som är strax ovanför Mona Sahlins huvud och bakom Ylva Johansson.
 Fick lite bilder på Annie Lööf men lyckades aldrig få någon på Fredrick Federley pga att jag av någon mystisk orsak inte såg honom, vafan, han hade knallgula byxor, hur kunde jag missa det? Att fota med en kamera som tar ett par sekunder att fixa skärpan och när man på måfå tar bilder med armarna sträckta över huvudet, så får det bli vad det blir av bilderna.
 Är därför ganska nöjd med denna av familjen Fridolin, obs inga bilder är beskurna, jag jobbar inte så. Solen gassade och ett par framför mig stod och dansade fram och tillbaka och gjorde det näst intill omöjligt att zooma in och få bra bilder.
Störst jubel, tom större än för Maria Montesami fick Jonas och Mark när de kom hand i hand. Av någon anledning så hade jag fullt med fotografer som stod i vägen för mig, vi hade väl smak för samma miljö, :D
 Maria åkte med QX och drog stor uppståndelse, men det är hon ju van vid vid det här laget.
 Men av alla bilder jag tog och la ut på Facebook så var det den här som flest gick in och gillade, Gurgin Bakircioglu i täten för Kurdiska föreningen, tror halva Kurdistan vart in och gillat den bilden :D
 Minuten efter kom dessa stiliga herrar och det vart det sista vi hann se, de skulle vara framme i Tantolunden vid 15.00 och denna är tagen vid Slussen vid 16.15 och det var många kvar som jag hade velat se, men vi hade en tid att passa i Botkyrka.
 Efter en stunds letande så hittade vi ett underligt ställe där folk verkade bo på sina arbetsplatser, i vart och vartannat hus satt folk och grillade bland virke, maskiner och badtunnor m.m. Vi fick ta av oss skorna medan ägaren till bollen blåste upp den och sen gå uppför backen, dock inte ända upp till toppen.
 Sen kröp vi in och spände fast oss för att sedan rulla ner och se världen komma runt, runt, runt, hoppandes. Man hade ingen aning om var man var, men helt plötsligt så stannade bollen och vi var klara, en upplevelse, men inget jag kan rekommendera att göra med tanke på priset i kronor/minut, den här snubben drar in fett med stålar om han har kunder :D
Det var allt för denna vecka, vi får se om det händer något nästa vecka, värt att skriva om, ha det bra.
M

Inga kommentarer: