söndag, oktober 28, 2012

Kung Bore verkar lite småkåt!

 Förra veckan provade vi att göra lite kul golvskydd i lite olika färger och denna vecka som gick så passade jag å att mala ner kanalerna och fick då lite blandade färger att köra med lite svart masterbatch och så blev allt spill till nya fina golvskydd i svart.
 På gågatan i Uppsala har någon gjort om en staty och fått till ett litet budskap på köpet.
 Detta brunnslock ligger utanför Riksbankens hus i Uppsala, en liten rolig och säkert dyrbar liten utsmyckning.
 Och så den 25:e när jag stod ute och sågade ved så kom de första flingorna av snö för denna vinter, lite väl tidigt kan jag tycka.
 Då sommaren varit regn och åter regn, så var den tidigare torra veden som legat inomhus i decennier så jävla blöt att den var full av mögel. Har därför lagt den på lastpallar för att den ska få gott om luft cirkulation ett par dagar.
 Kan det gå in två bilar här om en vecka?
 Tog upp de sista morötterna från växthuset och det vart en del tjocka men korta rötter.
Sådärja nu är all ved som legat ute uppsågad och ligger på tork, det som syns till höger är torra lastpallar som ska bli ved och en lastpall räcker i bästa fall i en dryg dag Hade lite tur i veckan och vann 900 spänn hos GaragePortExperten så nu blir det nya lås till portarna :D Samma dag fick jag även kontakt med min gamle plutonchef från Cypern, Pille Nyquist, den bäste plutonchef jag haft, vilken dag. Men nu är det städning, diskning, tvättning, matlagning mm som gäller, ha en skön avslutning på helgen allihop.

M

Inga kommentarer: