måndag, oktober 22, 2012

Oktoberfest :D

 Förra helgen fick jag ta hem möbel som jag byggde till Sissmo, då den tar för mycket plats och hon använder den inte. Yoda däremot älskar den och ligger allt som oftast på topp och tittar ner eller sover där, klättrar ner och drar klorna på pelaren.
 Läste i veckan att Rådhuset blivit höjt till skyarna som den bästa gallerian i Sverige, har ju själv inte varit in där och tittat men det är väldigt vackert på utsidan, kolla bara på det arbete man lagt ner på taket, fantastiskt.
 Uppsala är fullt av vackra byggnader och den gamla Riksbanksbyggnaden är inget undantag. Där det nya Riksbankshuset ligger (ett par hundra meter söderut) finns ett mycket fint brunnslock föreställande en gammal femöring från mitten av 1900-talet.
 Köpte mig 10 meter kabel för att koppla in den nya elpatronen och naturligtvis saknades det 30 centimeter kabel för att nå fram till skåpet, fick skarva med en kopplingsdosa och nu funkar det fint.
 Dragarbrunnsgatan i Uppsala har genomgått en del förändringar och numer är det en fantastiskt vacker gatbit med mycket gatukonst på väggar, bänkar och på marken.
 Till skillnad från Stationen som byggt två pelare av marinplywood för att få till två torn att ha lite eld i, inte direkt estetiskt, visst elden är fin men pelarna, näe.
 Vi fick tag på lite masterbatch, eller färg som vi kan kalla det, på jobbet i fredags och provade ölite nya sköna prylar. Allt för att fylla ett rör med lite färgfägring att ta med på mässor.
 Man kan ju faktiskt ha lite udda färger på sina möbler och kanske inte vill ha det gamla vanliga under sina stolar och andra möbler.
 Fick ett meddelande via Fejjan om att de som var sugna på lite mat, dryck och umgänge skulle samlas på Buddy's i Uppsala, så jag tog med mig Miss G som kunde se till att jag kom hem i ett stycke. Vi hade vansinnigt roligt. De flesta av oss är gamla klasskamrater från den klass jag gick i de fem första åren av min skolgång.
 Fyndigt, ni kan ju gissa var jag plåtade denna... jag på muggen :D
Vad gör man inte för sin älskade? Helgfrulle, den enda frulle jag äter, och dricker :D

Inga kommentarer: