lördag, mars 08, 2014

Äntligen lite sol, fram med solglasögonen.

 Hoppsan, här har det varit en riktig röjarfest, delar av Centralskolan är under rivning och man undrar ju vad det ska bli där istället.
 Förra fredagen var vi som vanligt på AW på Latitude-59 och lagerkillen hade tagitmed sig hela sin familj för att bowla lite samt äta god middag, vi andra drack ett gäng öl.
 Hemma i Tierp så har krokusarna börjat titta upp, så det var dags att klippa ner fjolårets pioner som fått sitta kvar som skydd över vintern.
 I onsdags fick vi in en leverans på över 200 paket som vägde runt 10-20 kilo styck, efter att ha sorterat dem och räknat av dem från följesedeln så var man lätt trött i armarna.
 När vi igår skulle ta vår sedvanliga öl på Latitude-59 så säger en i personalen att våra platser var lediga, ja vi sitter alltid på samma ställe. Sen säger en annan att Nicke och jag ska gå igenom menyn och välja ut varsin rätt och en öl och att chefen bjuder på detta, inte illa, mycket uppskattat. Nicke valde hälleflundra och jag tog ryggbiff.
Sen kom chefen för Latitude-59 fram och sa att vi borde passa på att äta lite Creme brulé också eftersom hela kylen var full av sådana, härligt god med lingon, havtorn och björnbär på topp. Man kan ju lätt säga att jag njuter på fredagarna och sover mycket på helgerna samt arbetar hårt i veckan. Håller på att planera sommarens semester och funderar på att åka till Norge, jag har pinsamt nog aldrig varit där. Satt i baren och valde resväg och tänkte att jag skulle ta vägen över Kil, där en kär gammal vän bor, döm om min förvåning då hon ringer upp mig i natt, vi har inte setts på drygt 25 år men fick nyligen kontakt på Fejjan.

Passa på och njut av helgens väder och ta hand om er, PUSS!

Inga kommentarer: