måndag, maj 01, 2017

Sköna Maj välkommen till vår bygd igen.

 Då var det dags igen, den lilla snygga kom och hämtade upp mig på hotellet för att vi skulle köpa frukost, det blev väl ett 20-tal sådana här dumplings iblå smet med grönsaker i och stark sås till.
 Dags för far i familjen att inviga Songkran med hela släkten.
 Visa vördnad för sina föräldrar är viktigt här.
 Så även för barnbarnen och när de var klart var det dags för de äldsta barnen att få sina fötter tvättade av sina barn.
 Delar av min underbara familj.
 Och så var Songkran invigt och inte en kroppsdel torr.
 Till lunch fick jag mig en öl och ett vapen fullt av vatten.
 Med ansiktet nedsmetat med talk gång på gång åkte vi genom strandremsan.
 Ban Grood är inte det fulaste stället att cruisa genom, kilometer efter kilometer av sand och palmer.
 Barnens mamma köpte hem lite skoj mat för oss alla att provsmaka, lite som snacks.
 Som vanligt så fanns det gott om mat på bordet och gott om öl med is i, som smälte till lättöl om man inte drack snabbt nog :)
 Övernattade på Apple Bungalow  som visade sig vara ett toppenställe, dock lite långt bort från familjen.
 Mamma och syrrorna ochen svägerska i hettan. Nu dags arr resa hemåt mot BKK.
 Som vanligt ett stopp på Amazon för lite iskaffe.
 Hur ofta hittar man bilar i nummerordning?
 Stannade på Pan sook för lunch och det vart got om bilder.
 Och jag fick som vanligt min bläckfisk, så jävla god :)
 Väl hemma så var hundarnaglada att se oss, speciellt Buddie.
 En riktig mattegris.
 Bobbie är lite mer min killeoch vaktar utanför mitt rum på nätterna.
 Vi hann med att se firandet av Songkran i Ban Saen också, en liten fiskeby med gott om färska musslor och annat.
 Bobbie vilar på golvet
 Haha, man undrar ju vad hon har i badrummet.
Går upp för min gubbpissvid 4 och möts av den bästa kompisen.

Inga kommentarer: