söndag, september 02, 2018

Hösten är kommen


 Det har varit en extremt varm och lång sommar och nästan inget regn alls, vilket resulterat i en gul gräsmatta pga bevattningsförbud men det har inte hindrat äppelträdet från att ge otroligt mycket frukt, grenarna har hängt ända ner till marken.
 Mina stora Rudeckior blommar för fullt och då vet man att hösten är i antågande, de och astrarna och kärleksörten är det sista som blommar i min trädgård.
 Har fått vansinnigt mycket bär på röda vinbärsbuskarna, synd att jag inte äter dem eller gör saft av dem, jag låter fåglarna ta dem, men i år har fåglarna ratat dem.
 Samma sak med mina röda krusbär, vansinniga mängder som jag inte plockar av och inte äts de heller av fåglarna.
 En av mina fina Acklejor som växer i den övre delen av trädgården.
 Såg denna skönhet utanför Latitude-59 förra fredagen, en riktigt gammal folkabuss.
 Förra lördagen var det torgfest i Tierp och Markus Krunegård kom och körde en konsert på över en timme, bra jävla drag och jag filmade med den nya telefonen, så jävla impad över hur bra filmerna blev.
 Då jag lyssnat mycket på honom så kunde jag alla låtar utantill, men jag var inte ensam, hela publiken sjöng med och det var en fantastiskt trevlig konsert.
 Efter Markus kom Svenne Rubins, som hade problem med att ställa in allt ljud och höll på med det i drygt 20 minuter och efter två låtar jag aldrig hört så gav jag upp och gick hem.
 I tisdags åkte några av oss på jobbet upp till Mackmyra i Gävle för att låta oss utbildas i whiskyns värld, detta är där man förvarar kornet som mältats.
 Det bjöds på fantastiskt god mat också.
 Entrecote från Tyskland och Uruguay och Frankrike, fina bitar.
 Baren inne på Mackmyra, där vi fick en fin genomgång av företaget och whisky samt provsmaka lite olika sorters whisky.
 Provade lite härliga ostar, speciellt var den cheddarost som blandats med porteröl och den rökta cheddarosten.
 Här på genomgång av processen och på bild är svanhalsen där magin sker.
 Här i skogslagret, bakom ett gäng säkerhetsdörrar med kodlås och nyckellås, här finns alla privata fat som ligger på 30 liters fat.
 Som gammal hårdrockare önskar man sig ju en sådan här flaska, men den söta bredvid är inte dum den heller.
Fick mina nya lurar i veckan, trådlösa och kostar 2290:-, hutlöst mycket men satan vad bra ljud det är i dem och sitter bra i öronen också. Ha en fin fortsättning på hösten.

Inga kommentarer: