lördag, september 29, 2018

Det mörknar

 Nu på hösten så brukar det vara rea på rotsaker och då lagar jag mycket bakade rotsaker i ugnen men en favorit är kokta rödbetor med smör och getost eller fetaost, lite salt, olivolja och basilika på toppen.
 Det var även rea på pizza på Coop så jag provade Texmex som var extra stark, satan så god den var, toppade den med lite tomat, chili, rödlök, basilika och olivolja. Ibland känner man sig extra nöjd.
 Vaknar upp till höstens första natt med minusgrader, men undrar när min pellets kommer, skulle ta 4-10 arbetsdagar men nu har det gått 13 arbetsdagar och ingen pellets på plats.
 I fredags var det ett par öl på Latitude-59, men Nicke skulle upp tidigt för att gå till Sigtuna och tillbaka, så jag fick dricka öl med hans bror istället.
 Grön fåtölj och höströda träd vid Möbeln i Tierp, där håller man på att bygga om parkeringarna så just nu finns det ingenstans att parkera förutom vid Coop.
Nicke var på en SAS-träff och fick med sig lite läsbart, han tyckte att det passade mig bättre, har snart läst halva boken, så intressant. Jag har ju druckit vin med Richard för många år sedan. Ha en skön höst allesammans.

Inga kommentarer: