söndag, september 23, 2018

Höstruggigt

 Sommaren är över och trots några varma dagar så känns och syns det att hösten är här, vissa mornar är det bara ett fåtal grader över nollan.
 Vi har fått nytt stängsel längs vår järnväg så långt jag kan se, från Gävle till Stockholm, svart i city och annars grått.
 Coop i Tierp ska byta sortiment och rear ut massor av bra varor,passade på att köpa på mig en hel del goda tillbehör.
 Det var rea på rotsaker, passade på att koka rödbetor med lite salt och smör, en riktigt nyttig middag.
 Vår älskade muslim på jobbet tar med godsaker som han fått då de passerat bäst före datum, kilovis med lyxchoklad att mumsa på vid fikat-
 Han får inte äta av den nere i vänstra hörnet då den innehåller päronvodka, allt annat kan han äta. Nu har vi snart tryckt i oss 2.4 Kg godsaker.
 Denna regntorra sommar har bjudit på extremt mycket frukt och bär och på ödetomten jag passerar varje morgon ser det ut så här.
 Coop hade rea på pizza, 15 spänn, köpte en TexMex, jävlar vad god den var, extra stark och kryddig. Köpte på mig några extra att ha i frysen då jag inte hinner med att laga mat.
 Nu har jag fixat släpkärrans botten som Bilbesiktningen dömt ut, denna ska hålla i minst 20 år till, men nu har jag packat in den så att den kan få sova över vintern.
 I mitten av September? Är det dags att redan ställa fram midsommarstången direkt efter jul? Rusta är väldigt tidiga ute.
De bygger om vid Tierps stationsområde, bägge parkeringarna grävs upp och denna fåtölj står utanför området, ska bli kul att se resultatet. Ha en fin vecka, puss och kram.

Inga kommentarer: