onsdag, december 12, 2018

Fortfarande Thailand!

 Man får äntligen klart på alla instanser och vårt äktenskap är enligt lagen giltigt, jag frågar min nyblivna hustru var hon vill spendera natten och hon säger, vid marknaden som jag visat henne. Hon valde larver som förrätt.
 Här är vi precis godkända som hustru och man.
 Herr och fru Ukkonen samt hon som godkände vårt äktenskap.
 Morgonen efter åkte vi till vår munk som vigde oss i våras och visade upp våra papper och han noterade i sin bok.
 Han var så glad och lycklig för vår skull och gav oss varsin symbol att bära runt halsen.
 Sen vart det frukost och min fru bara måste gulla med alla barn som finns i närheten.
 Efter några timmars färd var det dags för lunch och jag föreslog ett ställe straxt innan Cha Am. Paan sook, dvs 1000 saker, och det var en hit hos min fru som tog typ 1000 bilder.
 Det finns hur mycket rekvisita att posera vid vilket Thai älskar att göra.
 Jag fick min fantastiska lunch, bestående av bläckfisk som vanligt, ibland tror min fru att jag kommer från havet.
 Herr och fru Ukkonen på hennes 50-årsdag. Gifta på papper sedan ett dygn.
 Och så söt hon är.
 Snacka om economy bags, sjukt stora.
 Och precis innan solen gick ner hann vi hem till svärmor, där min äldsta svägerska väntade.
 Jag hade redan bokat på Lullaby sedan tidigare och det var lika fantastiskt som vanligt.
 Sen drog hela kompisgänget till Huay Yang för lite fest och middag.
 Frugan och Wan älskar Spy Blue, dvs Kamikaze. Här på middag i Huai Yang med Ao.
Min fru och jag.
Älskar uteduschen på Lullaby hotel, det finns en två meter ifrån så att man står inne också.
Hemma hos Wan, där man parkerar i vardagsrummet.
Vi tog en tur med några vänner, till Chumphon.
Fantastisk utsikt över viken i Chumphon.
Min fru och jag.
Rofylld utsikt när det var dags för lunch i Chumphon.
Lunchdags och paret som var med var en vän till min fru och hennes Schweiziske man som jobbar inom järnvägen och helst talar franska.
En av flera söta hundvalpar som bodde på restaurangen.
Vi besökte templet och det stora flottiljminnesområdet i Chumphon.
Maritimt.
Mer maritimt.
Bomber och granater.
Skepp ohoj!
Min frus vänn gungar.
Sen middag på vägen hem.
En grill som fylls med buljong runt om.
Bordsgrill.
Dolksvanssallad.
Ta vad du vill ha och grilla det själv.
Middagen i full gång och grillarna fulla av havets läckerheter.
Så fort det var tomt på faten var det bara att fylla på och hela middagen gick på 300 kronor, för 5 vuxna.

Inga kommentarer: