söndag, december 23, 2018

Jul, jul, strålande jul.

 Avslutade början av december med att bli sjuk men tog mig ändå igenom Lattude-59´s julbord.
 Tog bara några skivor lax och korv och en köttbulle och det var jättegott, men när jag kom hem så spydde jag upp allt och hade inga hungerskänslor på nästan en hel vecka.
 Eddaspången har fått ljus, underbart!
 Dax har slagit upp ett nytt ställe i Uppsala, plats vid gamla Natti.
 Första skinkmackan för denna vinter, underbart, dock med fel bröd.
 Årets julmiddag blev på Latitude-59 men från den vanliga menyn. Dock fick vi lite glögg innan.
 Vi avtackade Jörgen som slutar till våren och åt gott.
 Jag valde en pasta, krämig och god.
 Vintern har kommit till Tierp, runt 10 cm snö och lite under nollan.
 Vår älskade smed kom förbi med den årliga tårtan, mycket uppskattat av oss alla.
 Thaibutiken har bytt ägare och fått en ny flagga, hoppas att det går bra för dem.

 Mitt hem och hus täkt i snö, gillartmen nu behöver det inte komma mera snö, det är vackert som det är.
 Tierp en morgon vid jul.
 Uppsala sista helgen innan jul.
 Augusta Johanssons konfetteri, här finns hur mycket godis som helst.
Gamlingarna placerar ut marschaller inför sista helgen innan jul i Tierp.

Inga kommentarer: