söndag, december 15, 2019

Halva December avklarad.

 Jobbat på egen hand. Skulle få i en sprint i ett alltför exakt hål, sträckte mig efter ett verktyg och en bit ganska tung metall föll ned på tummen varpå jag ryckte till och repade armen på ett vasst hörn av någonting. Men det var ytligt så jag slängde på en bit kirurgtejp som fick sitta några timmar tills blodet koagulerat.
 Fredagen den 13 var ju även Lucia så jag hade med mig glitter till jobbet.
 Frukostfika på jobbet, Luciadagen betyder ju att man måste äta lussebullar, men eftersom Nicke precis kommit hem från Shanghai, Sydkorea och Japan, så fanns det lite extra gott att smaka på.
 Lite goda presenter från Asien som Nicke hade med sig till mig, jag har bara hunnit smaka på läsken men ska nog dricka den nioprocentiga druvdrycken om en stund.
 Min El Capitolio blommar igen.
 Snart har vi ett nytt höghus i Tierp, bygget har precis börjat men skulle ha startats i våras, själv väntar jag på att anslutas till fiber på den kabel de grävde ner för mer än två år sedan.
 En av våra kunder som jag personligen levererar varor till.
 Barnboden två veckor före jul.
Petterssons El, alltid lika mysigt i deras fönster.

Inga kommentarer: