söndag, december 29, 2019

Snart börjar sista jobbveckan.

 Några av mina chiliplantor som jag sått på frön från en del chili som jag köpt i Thailand, får se om de överlever vinter och ger frukt i vår.
 Mina gamla mjukisbyxor hade sett sina bästa dagar för flera år sedan, men nu hittade jag ett nytt par på Lidl för 149 spänn med vida muddar som inte stramar om vristerna.
 Äntligen så har vårt nya Upptåg sats i tjänst, det ska ta en halv gång till så mycket folk, det behövs för ofta får man stå trångt ända till Örbyhus.
 På övervåningen sitter man endast två i bredd och har två ladduttag i var, dock inga USB uttag.
 Free Wifi ombord, skönt att slippa slösa på sitt eget.
 Stort och tydlig information av många skärmar ombord.
 Och årets tårta från smeden var som alltid jättegod, de kan det där med tårtor i Alunda.
 Tisdagen den 17:e gick sex av oss på jobbet till en Bangladeshiskt tema, provade deras 66 cl öl, mycket gott.
 Det var gamla Fågel, fisk & mittemellan som bytt ägare. De hade väldigt god mat med mycket styrka och massor av mat på tallrikarna.
 Kommer hem på kvällen och Englunds skor i Tierp har slagit igen efter att ha haft en mindre julmiddag i lokalen.
 Det ska tydligen bli en byggfirma som tar över lokalen.
 På jobbet så har dekorationerna inför jul kommit upp och på fredag jobbade vi sista dagen före jul och sen har alla ledigt i minst nio dagar.
 Gick förbi min gamla högstadieskola, fint med allt ljus på torget.
 Dagen före julafton hängde jag upp kransen på dörren och satte igång ljusspelet som täcker östra väggen, dock ingen snö.
 Mat på julafton i all enkelhet, med datorn och TV som sällskap.
 I fredags den 27:e kom snön och jag fick ett SMS att min pellets skulle komma på lördagen och att de ville ha skottat och sandat, snabbt levererat då jag beställde från Latitude-59 fredagen innan och det har varit jul.
 156 säcka a´16 Kg att bära ner i källaren,det går tre säckar per dag om jag ska ha varmt inne, men till sommaren ska jag isolera under hallen så kanske jag sparar in en halv säck.
Gott slut på er alla, just nu fyra plusgrader så snön lär vara borta till nyåret.

Inga kommentarer: