onsdag, december 11, 2019

Slaskmånad.

 Så har den hängande fågeln på Vretgränd kommit upp och lyser nu när Allt ljus på Uppsala är över.
 Vid Sankt Olofsgatan finns denna fina serie figuriner i ett skyltfönster, ett helt Luciatåg.
 Både tomte, stjärngosse, ängel, tärnor och Lucia står uppradade.
 Och i Tierp har vi fått upp julbelysningen och det gamla huset på hörnet ler med sin mustache.
 Det är vackert när det är kallt, men nu är det varmt och snön smälter och faller på nytt och smälter osv.
 Min El Capitolio/Hibiskus blommar igen trots kylan och trots att den lutar sig min den kalla fönsterrutan.
 Hej, mitt vinterland, nu är jag här! Kallt, halt och jävligt och ett par dagar senare är allt borta.
 Nytt utlämningsställe på COOP i Tierp, då får ICA lite avlastning och även INGO.
 Igår hade vi vår dag, vi som firar Nobeldagen, vi som fått Nobelpriset. Jag fick mitt för över 30 år sedan.
Robotmaskin Nr 1 krånglar, just när vi har det som mest stressigt, men fick idag kärnorna nerslipade så nu ska det väl fungera lite bättre. Hann precis få dit verktyget innan det var dags att sluta för dagen, men med lite tur fungerar det i morgon bitti och vi kan komma ikapp, vi ligger så långt efter pga alla kunder som vill ha sina varor innan jul.

Inga kommentarer: