fredag, maj 21, 2021

Ibland går det fort.

 

Fan vad jag älskar min fru, när jag är på jobbet så ser hon till att hålla på i trädgården och rädda blommor som växer på fel plats och rycker bort ogräs, plockar bort stenar trots att hon har annat att göra.
Jag klippte ner en stor salvia som växt till en stor buske, hon såg en fri plats att odla massor av chili samt att sätta dit sten och en stock för att rama in det hela.
Förra tisdagen fick hon sina sista fyra siffror i sitt personnummer och i måndags fick jag min kallelse till att få mitt covid-19 vaccin och dagen efter fick hon sin kallelse, snabbt jobbat Region Uppsala.
Vi var in till Uppsala för att få in henne i Försäkringskassans system, men numer behöver man inte anmäla sig visade det sig. Så vi passade på att se på kungsängsliljor och besöka mor och far samt min bror och hans fru.
Yoda älskar sin matte och sover ofta hos henne vilket gör att jag får sova lite mer, hon har blivit väldigt sällskaplig och är alltid nära oss.
Min fru ser alltid till att ha maten färdig när jag kommer hem, så fort jag tagit en dusch så står mat och dryck på bordet. En morgon väcktes jag och fick massage och pedikyr innan jag var tvungen att ta mig till jobbet
En vän som tidigare bodde nästan granne var förbi med lite chiliplantor, fantastiskt hur thai alltid stöttar varandra och fixar och trixar så att alla vinner på det.
Min stora fallskärmsblomma blommar igen efter att ha haft ett enormt utbrott av löss förra hösten, nu fri från löss och blommar som bara den.
Jag trodde inte att vi kunde få för många chiliplantor, men jisses vad fel jag hade, min fru har redan planterat ut dem i trädgården, nu måste jag få henne att förstå hur kort den svenska sommaren är.
Hon virkar och virkar och chattar med kompisar samtidigt eller kollar på nyheterna från Thailand, detta gör hon hela dagarna, men de få timmar vi har tillsammans på kvällarna så ser hon till att jag mår bra.
I torsdags hade vi högsommarvärme, det var så varmt att hon bara var ute i en kvart och sen klagade hon på att det var för varmt inne, och ja, jag kan hålla med om att närmare 30 är lite varmt inne.
Min hibiskus Cato blommade med sina enorma blommor även denna försommar, just nu har jag nästan en blomma om dagen som blommar.
Jag vet aldrig vad det är hon lagat, men hon säger vad det heter och jag äter och njuter, varje dag <3

Inga kommentarer: