onsdag, juni 02, 2021

Solen har återvänt och vaccinet är i kroppen.

Efter regn kommer flodvågor av pollen, här är det Fyrisån som längs hela östra sidan blivit full av pollen.
Min fru har satt ut chili och basilika i det lilla landet, vi får se om de klarar kylan.
Jag har återgått till att kapa grenar på den stora häggen och kör de grova bitarna som ved och de tunna går i kompostkvarnen.
Underbart att komma hem och ta en dusch och sen sätta sig ner till ett dukat bord där frun gjort en fantastisk middag.
Mina fantastiska tulpaner jag satte förra året blommar för fullt och frun njuter till fullo.
Jag köpte ett äppelträd för 29 eller 39 kronor på Lidl förra året och trots att det bara är en stam på cirka 50-60 cm så kunde jag räkna till 26 blommor på det i år.
Nu blommar hibiskusarna för fullt, minst 2-3 stycken i veckan, underbart att se.
Frun lagar mat med morteln och Yoda håller henne alltid sällskap.
Det jag brukar kasta i komposten tar min fru vara på och skapar nya växter av, dock är jag skyldig till fyra chilisar och en avokado på bilden.
Och här är jag skyldig till allt, hibiskusar och chili på gång.
Så var man uppgraderad till 5G med Pfizer och min fru blir det om två dagar.
Ha det gött!
 

Inga kommentarer: