onsdag, januari 31, 2024

Är det vår?

Njuter av min varma tröja från Lidl som jag köpte härom året, den finns fortfarande att köpa varje vinter, men inte till det REA pris som jag fick den för.
Börjar ledsna på att det snöar var och varannan dag och sedan smälter bort bara för att det ska komma mer snö och sedan kyla på -25 för att dagen efter ligga runt nollan.
Lidl hade billiga knäckta revbensspjäll så lät air fryern jobba lite, satan så gott det blev.
Idioterna på kommunen åker runt och plogar trots att det inte snöat på nästan en vecka och trots att det varit plusgrader i flera dagar, bara för att jävlas så täpper de till alla hål man skottat upp.
Har man inte dubbdäck så får man ta det lugnt, men det hjälper ju inte mig att plogbilarna lastar av all skit på min uppfart.
Ge det ett par dagar till och snön är borta och våren kan komma, bra det för det börjar ta slut på värmepellets och jag har inte ekonomi för att köpa hem 2 pall till, möjligen lite strösäckar då och då.
 

Inga kommentarer: