onsdag, januari 24, 2024

Hot and cold.

Denna vinter vet inte vad den vill, ena dagen varmt andra dagen kallt, när Sitala, min fru inte orkat laga mat pga förkylningen från helvetet, så har jag pimpat en Billy pizza med tabasco och medwurst.
Man vaknar av att det är kallt i rummet och försöker elda i kakelugnen för att få upp värmen, men det tar timmar att höga värmen med ett par grader.
Utanför tycker man synd om djuren som ska klara kylan med dessa omslag till plusgrader på ett dygn till minus 25 nästa dag.
Och som på ett trollslag gick det från -25 till 3 grader på ett dygn och jag måste planera för att få ut bilen från tomten innan jag får en issjö att ta mig upp för.
Yoda gillar skinka, ju dyrare detså godare och nu har hon börjat äta från handen efter 15 år, tidigare har hon vägrat.
Hittade Skagenröra på rea så köpte rvå burkar och stekte på lite bröd till lunch, men Sitala orkade bara äta ene skivan pga förkylning. Själv var jag in på en arbetsintervju i Ärentuna i måndags, men tror inte att det blir någonting av det då brukaren jag var tänkt att jobba med inte hade en enda positiv tanke i huvudet.
 

Inga kommentarer: