torsdag, januari 18, 2024

Satans vinter

Näe nu har jag ledsnat på kyla och snö, det går åt pellets för 350 spänn per dygn när det är så här kallt.
Och här går frun och vår inneboende på väg till jobbet, sen ser man dem inte förrän vid 20.30.
Ja nu är det bara en dryg pall kvar och blir det lite varmare så räcker pelletsen till slutet av februari, sen får jag köpa lösa säckar för nu är pengarna slut, varje pall kostar 4800.
Hade så mycket ljusstumpar och värmeljus som hade gott om parafin och stearin kvar, så jag köpte vekgarn och smälte ner resterna och gjorde nya ljus.
Fick en räkning där det stod att jag gjort av med 88 m3 vatten i december, mot det vanliga 4 m3, hade visserligen en läcka men den blev avstängd inom en timme.
Eldar i kakelugnen och pannan går för fullt, nästan, höjer jag med 5 grader går det åt en säck till.
 

Inga kommentarer: