lördag, juli 28, 2007

En minisemester till Asien

Jaha var ska jag börja nu då...
Onsdag: Vaknade sent, satt och slappade vid tv:n och åt sen frukost när syrran messade mig och sa att hon var på väg. Drog ner till bolaget och bunkrade upp, hämtade syrran vid stationen och sedan hem där vi delade på en flaska bubbel, snackade och gick hus och tomtsyn. Tog en långpromenad och grillade lite kött och korv som vi sköljde ner med lite rött. Tog en liten kvällspromenad och råkade gå förbi en av traktens uteställen där vi gick in och tog ett par öl innan vi gick hem för att sova ruset av oss. Vi hade mycket roligt.

Torsdag
: Syrran vaknade en stund före mig och gick ut och solade en stund, sedan fixade vi lite frulle och sedan läste vi lite i mina trädgårdsböcker. Jag föreslog en liten tripp till Asien och så tog vi bilen till Dragon Gate i Mehedeby en upplevelse av en annan kultur än den man är van vid. När vi beundrat allt kinesiskt hantverk så åkte vi till Trädgår´n i Söderfors och tittade på alla växter. Syrran kunde inte hålla sig, så hon köpte en Fjärilsbuske (och en liten muta till sin kille) en daglilja med stora mörkröda blommor. När vi kom hem så satte vi oss i solen och chillade och sen var det dags för avfärd för syrran till sydligare breddgrader. Väl hemma så fyllde jag på vinglaset tog det ganska lugnt, chattade på nätet, kollade på tv och gick och knoppade.

Fredag: Gjorde så gott som ingenting,vaknade sent, slipade lite väggar, hämtade upp tapeter hos färghandlaren, köpte lite käk och sen vart det tv och chatt med lite kompisar på nätet.

Lördag: Upp tidigt, åt frukost när mamma och pappa kom. Satte mamma i jobb med att kapa till tapetrullar medan farsan och jag åkte till brädgårn och köpte lite socklar och virke till det (förhoppningsvis) sista staketet. Sedan fick jag hjälpa morsan att visa var det var rakt i rummet så att hon kunde komma igång och tapetsera. Farsan och jag skulle precis börja med att riva det gamla staketet då en ilsken liten geting stack mig, in efter Salubrin, och sen ut och fortsatte att riva. Satte sedan upp staketet, brände motorn till en cikelsåg, åt lunch, satte upp spjälor och städade undan och när mor och far hade åkt hem tog jag en välförtjänt dusch och sen ett glas rött och skrev detta.

I morgon kommer morsan och fortsätter med tapetseringen och om hon och jag blir klara tidigt så ska jag ut i skogen och hämta lite kantareller.

Jag säger som Peter Harrysson, hej lilla mamma, ta nåt gott att dricka så hörs vi i morgon. Men det kan ju bli så att jag inte skriver förrän i övermorgon, då jag har jobbat en dag efter semestern. Puss och kram och ta hand om er.
M

Inga kommentarer: