torsdag, juli 05, 2007

Jisses, redan torsdagkväll och semestern närmar sig med stormteg. I dag kom ett plastproffs och kollade in våra maskininställningar och i morgon fredag är det städdag på fabriken. Då ska jag ha bilen med mig och dra iväg till Bauhaus och köpa komlpletterande stenar till ringen runt Pionerna, stödmursstenarna får vänta till efter lön i slutet av semestern. Ska även hämta lite staketspjälor och lillkillen och hans mamma.

Bilden är till alla som firade nationaldag igår, den beskriver mina känslor för det land som firade mest. OBS texten skall läsas på engelska...

Annars då? Jodå har pratat med yngsta sonens mamma som hela tiden ställer till det för sig. Men har väl förhoppningsvis börjat att skärpa till sig, hursomhelst så var hon förbi på jobbet i måndags och hade lillkillen med sig. Han var lika busig och glad som vanligt. Hon hade bråkat med sin syrra som vanligt, hennes telefon krånglade, som vanligt och hon var orolig inför ett kommande möte med kommunen, som vanligt. En del har förmågan att dra till sig bekymmer och en del skapar dem genom att inte ta tag i saker som behöver fixas utan skjuter upp dem till dess att det blir till ett orosmoment som gnager i dem och får dem att må dåligt.

För övrigt så händer det inte så mycket, det regnar lite då och då, gräset växer, gamla Svedala har växlat ned till en lägre växel och landet går på halvfart. Loppisarna står som spön i backen, auktioner lite här och var och jag som inte har någe flis att lägga innan klubban faller.;-( Å andra sidan så behöver jag inte fler prylar utan skulle egentligen behöva ha ett eget loppis för att bli av med saker som jag inte längre använder, som alla gamla videoband (~500 st) som jag inte längre tittar på eller alla gamla kassettband som jag inte längre lyssnar på, även de ett större antal, 4 drickabackar med LP-skivor som ingen lyssnat på på många år.

Så rota igenom förråden nu i sommar och lägg prylarna i lådor till UFF, myrorna eller Emmaus, eller sälj dem själv på nåt loppis och gör någe kul för pengarna. Ha det så bra i hängmattorna, på filtarna och bakom vinglasen, för snart är hösten här. Passa på att njuta av fulla drag. Har läst att kantarellerna redan kommit.

M

Inga kommentarer: