torsdag, juli 19, 2007

Halva semestern har gått ;-(


Så är det snart slut på ledigheten och har jag fått nåt gjort då? Ja faktiskt så tycker jag att jag har kunnat kombinera hårt arbete hemma med en del rekreation, dvs slappa. Idag låg jag kvar i sängen till nyhetsmorgon var nästan slut, åt frukost och sedan gick jag ut och skruvade upp spjälorna som ni ser på bilden. Det tar längre tid än man tror, batterier som skall laddas, borrande av 4 hål i varje spjäla osv.

Fick tag i en snubbe i Storuman igår och han har lovat försöka fixa ett modem till mig till fredag, beror dock på posten. Han lagar elprylar och är en gammal räv när det gäller datorer, han lovade att kolla på mitt trasiga modem och laga det för mellan 50 och 100 spänn, han tar runt 50 spänn för att laga ett trasigt power supply (nätaggregat) är det inte helt otroligt billigt? Han tar dessutom gärna emot saker som man annars tänkt kasta på tippen, fixar dem och säljer dem vidare. Här snackar vi miljövänligt, recycling.

Det får bli lite kort idag, har en del småsaker att fixa till i morgon då jag ska in till Uppsala och köpa fönster, stuprör, hängränna , dräneringsslang och lite annat smått och gott. Men ni får ha det så gott och hör gärna av er. Puss och kram

M

Inga kommentarer: