torsdag, juli 12, 2007

Jävla !#@¤*&/! ungar !


Förbannade ungdjävlar, kommer ni ihåg Lorry? Inte filmen utan serien! Det var en sketch med ett gäng misslyckade ungdomar som inte hade nån "LOKAL" och då sa reportern att "-Men ni fick ju en lokal som ni brände ner. Och då svarade de att "- Öh va fan vi har ju ingen lokal. Så här en typ 15 år senare kör vi på jobbet fortfarande med det uttrycket när det gäller ungdomar som inte har nåt att göra eller nånstans att vara. Nu till pudelns kärna... Jag har länge tänkt att jag skulle plåta ett hus här i köpingen pga dess speciella arkitektur, ett hus som ligger cirka 300 meter från mitt eget hus, men så i går morse sa de på lokalnyheterna att kåkfan hade brunnit ner och att de var ett gäng tonåringar som fjuttat på. Visserligen var det sagt att kåken skulle rivas och att de letar efter en annan kåk till ungarna, men ändå mina bilder då? Det var ytterligare 2 bränder den natten och enligt brandkåren så var det samma personer som var inblandade pga att det var anlagda på promenadtids avstånd??? Vafan det tar 10 minuter att gå från ena ändan av köpingen till den andra, vilket djävla expertutlåtande.

Annars så var farsan här igåroch hjälpte mig att sätta upp resten av reglarna och stolparna till staketet, samt att ta bort alla plattor som låg kvar vid entrén. Så idag har jag snedskurit staketspjälor 249 stycken, tur att man är van med ett monotont jobb.

Grattis brorsan på födelsedagen, 35 år, fan va tiden rusar iväg. Senaste X:et/särbon ringde och ville veta om jag ville åka utomlands med henne och vår son i September/Oktober och jag sa att jag har inte tid eller råd. Hon sa att hon bjuder, men jag har redan varit på en sån resa med henne och det vill jag inte vara med om igen, 500 spänn på fickan och hon fick ett utbrott första dagen och vi skulle vara borta en vecka, och jag sa att jag går nu, du får klara dig själv, och då veknade hon. Men det känns som att hon inte tänker på nån annan än sig själv och jag har inte utrymme för egoism just nu. Jag har stöttat henne i mer än3 1/2 år nu och får ingenting tillbaks annat än mer jobb och skäll och otack, så ...FUCK YOU!!! Hennes syrra och morsa och X är de som jobbar mot oss, medan hennes farsaärmed oss och han är den som stöttat henne mest efter mig de här åren.

Annars så har jag mest suttit vid datorn och chattat med folk och fyllt på alla bloggar som är igång.

Ha det så bra och, ge FAN i att bränna ner hus som jag inte hunnit plåta...

M

Inga kommentarer: