onsdag, juli 18, 2007

Jaha så har man abstinens då!!!

Har konstaterat att det är modemet som gett upp! Helvete också! Var får jag tag i ett nästintill gratis modem? Har medan jag skrev detta hittat ett modem i Storuman, för 199 spänn plus frakt. Så nu är det bara att vänta på att säljaren hör av sig så att jag kan föra över stålarna. Så att jag slipper sitta på stans parkering och snatta ström från motorvärmaruttaget och snylta på någon annans uppkoppling.

Som ni ser på bilden så vart vi klara i måndags med att sätta upp staketspjälorna, på den ena sidan av infarten. Fyra batteribyten efter att ha borrat över 1000 hål i spjälorna, för att motverka sprickbildning, samt i en del i metallstolparna så att man kan skruva fast reglarna. Jag brände mig på både armar och ben och fick gå in och smörja in mig med solskydd, det var ju 25.7 grader i skuggan och vi stod i solen. Jag tillbringade sedan förmiddagen i går med att skruva dit resten av skruvarna och förberedde för uppsättning av spjälor på den andra sidan infarten, som är betydligt kortare, endast 4.8 meter så där ska det gå lite snabbare. Fick en vattenblåsa efter allt nötande med skruvdragaren, men det var det värt.

Annars är allt bra Jag har nu kommit ner till 70-kilos strecket ligger plus/minus ett par hekto beroende på när på dagen man väger sig. Näe om man skulle dra iväg till Butiken och köpa sig en bag-in-box av någonting av det röda slaget för att fira att livet trots allt leker, om än väldigt lite. Hoppas att modemet hinner hit innan helgen, hoppas , hoppas, hoppas!!!

Passa på att njuta mellan skurarna, även om det blåser halv storm just nu.

M

Inga kommentarer: