tisdag, augusti 18, 2009


Förbannade väder, regn idag igen. När jag kom hem igår så regnade det lite lätt så jag betalade lite räkningar och sen tog jag tag i uppsättandet av den lilla TV-antennen. Borrade hål i väggen och drog igenom coaxialkabeln och kopplade och när det var klart så hade det slutat regna och efter att ha kollat att väggen var torr så tog jag med mig penslar, färg och teleskopskaftet upp på ställningen. När jag målat klart så satte jag upp rännkrokarna och rännan och sedan parabolerna och vips så var klocka 22.50 och det var mörkt som i ett sotararsle.
Slog på TV'n och hällde upp ett glas rött och gjorde slut på salladen som fanns kvar efter helgen och chattade med några andra som inte heller kunde sova.

Idag har de börjat riva ställningarna, så morsan och farsan åkte upp till huset för att se om de kunde måla, men det regnade så de lämnade färgen så att jag kan slutföra målningen vid bättre väderlek. De passade på att montera tillbaka fönstren i övre hallen, då det är lite bökigt utan ställning. Känns skönt att allt måleriarbete snart är över, så att man kan få ta det lite lugnt. Har hittat ett par resor som kan passa miss G och mig, just nu lutar det åt Tunisien men man vet aldrig vad som dyker upp.

Just nu väntar jag med spänning på Fjärilshibiskusen som säljaren redan postat. Tomaterna i växthuset växer så det står härliga till och snart blir altanen klar och jag kan ställa dit lite möbler och på så sätt få lite mer plats nere vid källaringången. Ska se om en domkraft och en regel kan få upp den gamla altanen en 10 cm så att man kan öppna dörrarna utan att de skrapar i regelverket, det har bara blivit värre för varje år, man kan tro att huset sjunker, HAHA.

Nu får ni ha det så gott i regnet och ge fan i kantarellerna i skogen där jag går ;-) ska prova ett nytt recept på Västerbottenpaj med kantareller i, verkar gott.
Puss och kram
M

Inga kommentarer: