måndag, augusti 17, 2009

Regn, regn, regn, hade önskat lite mindre av den varan. Målade sista väggen i lördags med grundfärg som dock tog slut innan väggen och eftersom det tog lite tid att resa byggställningen så hade naturligtvis färghandeln hunnit stänga när vi insåg att väggen sög mer färg än vad vi hade hemma. Morsan målade ytterdörren och källardörren och det vart djäkligt snyggt.

Miss G och jag målade första gången med den gula färgen på den väggen i söndags och även vindskivan med den något mörkare färgen. Farsan ringde idag till jobbet för att meddela att ställningen kommer att rivas i veckan så nu hoppas jag på att det slutat regna i Tierp, annars får jag måla från stege. Med tanke på att kåken är sjukt hög så känns det inte så kul att vingla runt med en stege och kladda färg. Måste även sätta upp TV-antenn utanför sovrummet och parabolerna på framsidan samt hängränna och krokar.

Ibland önskar man att dygnet hade fler timmar, längtar verkligen efter en resa till ett varmt land nu. En vecka i September då man inte kan jobba och stressa kanske är kuren mot den ständiga förkylningen.

Köpte en Fjäderhibiskus på Tradera idag, gick in och höjde budet när det bara var 10 minuter kvar och ska hinna skicka pengar (och betala lite räkningar) ikväll så hinner hon som säljer, skicka den innan onsdag så att skottet inte behöver ligga på posten över helgen och torka.

När jag startade datorn i morse så hade S, som jag jobbade med för många år sedan, lagt till mig som kompis på Fejan. Jag var in som hastigast på hennes sida och såg att hennes syrra och svåger varit hem på middag med kantareller. Har jag tur så blir det lite kantareller i helgen, har ju inte haft tid att plocka så mycket i år.
Nej nu får nu surfa runt till någon annan sida för jag är snart framme och har inte tid att skriva mer.

Puss och kram

M

Inga kommentarer: