måndag, augusti 24, 2009

Snart är sommaren över...

Halloj där!

Så var det vardag igen och helgen är avklarad, utan större problem. Miss G och jag tog en sväng till Vendel och inspekterade mycelerna. Vi tog bara den lilla korgen men så ville jag kolla om den rödgula höstkantarellen hade kommit och vi fick lämna åtskilliga kilon pga att korgen var full och på vägen tillbaks till bilen så hittade vi mer av den gula kantarellen. Slutade med att vi fick bära i kepsen. Så vidare till mitt andra ställe, tvärsöver vägen, men där fick vi bara ihop en halv stor korg, då någon annan varit där och försett sig :-( Vi fick sammanlagt ihop drygt 5 kilo, vilket räckte till ett par smörgåsar var och när allt är rensat och stekt så räcker det ett bra tag.

Farsan var förbi och lämnade över en flaska vodka med vikingamotiv som namnsdagspresent och passade på att visa upp sin nya leksak, en Merca cab. Han sa att han kan skjutsa miss G och mig till Arland när vi ska till Tunisien, ska bli kul att se om väskorna får plats i skuffen.

Nu i veckan ska jag se till att få upp och ställa in parabolerna, skitkul. I övrigt så ska garaget borstas och målas, altanen byggas klart, markiser sättas upp, men sen får det banne mig vara nog jobbat för i år, ja med undantag för lite trädgårds arbete och eventuell snöskottning om det kommer snö före nyåret.
Ha det så gott.
M

Inga kommentarer: