söndag, augusti 09, 2009

Tjaba, tjena, hallå!!!

Det har varit en hektisk vecka. Målning till sent på kvällarna och i onsdags så åkte jag till Prinsenhuset och hämtade en elevatorsäng och en soffa med schäslong. Det är den jag sitter i på bilden.

Det har varit varmt i veckan och efter att ha fyllt bilen med möbler så kunde jag i onsdags kväll inte motstå frestelsen att slinka förbi Vendel och hämta upp lite kantareller. Spenderade en kvart i skogen och fick med mig 6 Hg av det gula guldet.

Takläggarna har jobbat på bra i veckan och nu i helgen så hittade vi ytterligare hål i taket som nu måste fixas så att de kan lägga plåt där.
Det har varit ett burspråk där tidigare och sedan har man fyllt hålet med sågspån. Så bort med allt ruttet virke och dit med nytt, tyvärr så har ju inte XL-bygg öppet på söndagar så det får bli ByggMax i Gävle idag. Det 1000 skruvar jag tänkt använda till altanen har redan gått åt till fasaden och taket, så det blir till att köpa sådana också, samt ett nytt måttband.

Jag tog vägen förbi Alina i Uppsala och köpte mig en ny bärbar dator, en Samsung NC10, en blå 10" are. Fan va smidig, hittade nätverket utan dongel och telefonen med Bluetooth och har plats för kamerans SD kort. Så nu kommer jag ha svårt att komma med ursäkter för att inte ofta nog skriva på denna sida.

07.35 och snart kommer föräldrarna ner och ska ha frukost så ni får ha det så gott i värmen, denna värme som stekt mig till oigenkännlighet, har gått ner från 74 Kg till 67.2 sedan de satte upp byggställningen för 5 veckor sedan. Snart stundar det kräftor med lite snaps och öl eller kallt vitt vin, mums. Skönt med ett litet break från allt målande och snickrande, men fint blir det.

Ha det bra och ta det lugnt där ute ;-)

M

Inga kommentarer: