tisdag, mars 16, 2010

Våren närmar sig...

Två veckor innan avfärd mot Sälen så går jag och halkar och sätter mig på foten, så pass hårt att både fotled och benet går av(brott på fibia och tibula). Så nu blir det till att inte stödja på foten på minst 8 veckor. Jag slapp dock gips utan fick istället en så kallad Brolin känga. Ser ut att vara standard utrustning för en Storm trooper.

Festligt värre är det dock då jag ständigt är lite sömndrucken av all Panodil/Alvedon och morfin, det ska ta udden av operationsingreppet då de satte in två skenor och drygt 15 skruvar av titan i skelettet.

Om man som jag bor i ett stort hus med fler våningar och uppvärmning av pelletskamin/panna så uppstår vissa logistiska problem bla hur manäter frukost i vardagsrummet vid teven i soffan som jag numera sover i. Man får linda in mackorna i ett foliepaket och hälla upp te i en termos för att inte spilla ner hela golvet när man hoppar runt på kryckorna.

Nej nu får ni klara er själva, jag ska se ytterligare ett program via webben för att slå ihjäl lite mer tid.

Ha det gött.
M

Inga kommentarer: