söndag, november 27, 2011

1:a Advent

En lyckad helg, Miss G fick sin kyl/frys från Gorenje med iPhone docka, vi var till Östermalm och hämtade upp bordet och stolarna ni ser på bilden och Sissi hittade genast sin favoritplats. Jag hann göra klart Sissis klätterträd, få upp lamellgardiner och vanliga gardiner i vardagsrummet samt fästa upp en handdammsugare bakom gardinen i sovrummet.

Nu ser Miss G's lägenhet helt homestylead ut, men jävligt snygg, dessutom kom jag på vad vi ska göra av alla lamellbitar som vart över från gardinerna. Vi flätar ihop den till en sänggavel, sjukt snyggt.

På lördagen hade vi lite tid över och hann med att utnyttja föreningens bastu, vilket var jättemysigt och underligt då den befann sig i husets pannrum. På söndagen vaknade jag med värsta ryggvärken och kunde knappt ta mig hem, glömde dessutom min helgskinka jag köpt för 19,90/Kg på Samköp och jag som var så sugen på en knäckemacka med skinka och senap, nu fick det bli ärtsoppa istället.

Av stormen Berit har jag bara sett den snö som kom under ett par timmar, årets första, men den lär nog inte ligga kvar särskilt länge. Glad advent på er, snart är det jul.

M

Inga kommentarer: