söndag, november 06, 2011

Gustav II Adolf, idag äter vi bakelser och tänker på Lützen 1632.

Hallå på er!

I veckan som gick fick vi äntligen upp hyllorna på fabriken och vårt lager nere på stan skall flyttas upp nu i veckan som kommer. På tordag blir det en liten happening med mingel, Champagne och tilltugg mao storstädning av fabriken på torsdag. Hoppas att jag är helt återställd från tandläkaren som skall gräva i käften på onsdag.

På fredag kommer jag att ta bilen till Globen och hämta upp mina verktyg som jag haft hos Miss G. Nu sitter ju gardinstänger, hatthylla, spegel och tavla uppe. På lördag blir det Mitt kök i Älvsjö och en massa mingel med kända kockar och entreprenörer.

Vi fick reda på var vi ska äta julbord med jobbet, det blir tydligen kocken Fredrik Eriksson som ska laga ett Svenskt julbord på Hotel Salzburger Hof
i Bad Gastein i Österrike, så det blir kanske lite tid över för att pressa lite lagg på lördagen den 10 Dec. Julbordet intas den 9e och vi flyger hem igen den 11e. Joråsåatt...

I torsdags tog jag tåget till Miss G för jag hade kommit över ett par friplåtar till RAW Färskingar på Gröna Lunds Teatern, tack vare Farzad Nouri.Sjukt kul och med fler komiker än vad som var utlovat, allt filmades av kanal5 och man kan gå ut och rösta på sina favoriter på deras sida och även på RAWs sida.

Fredagen fixade jag med hennes ny lya samt hunnit med att äta middag hemma hos hennes far i Farsta, inhandla gardiner och gardinstång, skruv m.m. Vi tog en liten tur i Globens shoppingcenter och hittade den trevliga butiken som syns på bilden. Sitter nu på pendeln och närmar mig Upplands Väsby, skönt att komma hem till Tierp och få sjunka ner i soffan efter att ha haft gårdsstädning vid Globen pga att Miss G var krasslig och inte kunde ställa upp.

Ha det så gott allihop och ta på er reflexer för det är svart som i ett sotararsle på tidiga mornar och på kvällarna.
M

Inga kommentarer: