onsdag, juni 24, 2015

Äntligen ikapp!!!

 Så vart det midsommarfirande i år igen då, detta år firade jag hemma hos mor och styvfar med min bror och hans familj, brorsan har ju bott i Indien i två år med familjen, så vi har ju inte setts på ett tag.
 Vi satt ute i pensionärskuvösen och åt sill, drack nubbe och öl och njöt av att det för en gångs skull inte regnade.
 Sen vart det oxfilé som jag grillade och en Bea till det och lite rött, brorsan fick ett samtal och skulle infinna sig i Boston två dagar senare för en mycket dyr utbildning för kommande kobb i Sydafrika.
 Vi tog samma buss in mot Uppsala och jag passade på att ta en bild av familjen, hans fru ville inte vara med på bild.
 Så jag tog en smygis på henne istället ;)
 Väl hemma i Tierp i gott skick, det var ju ganska lugnt, var länge sen jag hade slips och kostym.
 Midsommardagen visade sig från den finaste sidan och jag fick ta fram lite nytt bubbel, smakade som Aperol fast söt först och bitter efteråt.
 Passade dock perfekt i hot tuben med lite kallt bubbel och sol, samt sällskap av en gammal klasskompis.
 Lilla Yoda vågar sig ut på altanen när jag är där ute, annars håller hon sig inne eller i uterummet om dörren står öppen.
 Midsommardagen förgylldes med lite Omega-3 i fiskform, åtta sorters sill med öl och snaps var ju inte helt fel.
 Lite ägghalvor och rökt och gravad lax till det satt ju som en smäck :)
 På kvällen grillade vi lite fläskytterfilé eller benfri kotlettrad som det egentligen heter, lite paprika till det och såklart lite rött i glaset.
 Även söndagen bjöd på finväder, så vi fortsatte att massera kropparna i bubbelbadet, med lite lättare bubbel på burk. Med lilla Yoda som sällskap.
 Det har ju inte varit läge för solglajjor på länge, men i helgen fick de jobba övertid.
 Mina underbara Irisar blommar för fullt ikapp med allt ogräs, som jag inte hunnit ta hand om då jag nu packar ner det sista från min fars kvarlåtenskap. Mycket sopor att ta hand om och de nesta av möblerna är så illa åtgågna att det bara är att kasta på återvinningen.
 På promenad till jobbet pga sommar tabeller hos bussbolaget så passerar jag min gamla gymnasieskola och nu är de färdiga med renoveringen, bara grunden kvar.
 I gamla Åhléns så går sågen varm och man börjar undra om det inte varit lättare att riva hela skiten och bygga helt nytt.
 Det enda de sparat är några golv och pelare och dessutom petat in en del nya balkar, men det börjar ta form, nya brandsprinklers och el har dragits in.
Avslutar med en selfie på mig själv på morgonen innan jag tog mig till jobbet, ha en fantastisk avslutning på veckan och njut av solen de få minuter den är framme, själv har jag sett till att ta ut lite semester i början av oktober, då jag inte kunde fira att jag fyllde 50 förra året, så i år reser jag bort under min födelsedag och firar att jag blir 51. Puss och kram på er!

Inga kommentarer: